.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
"ابن سینای" خانواده هاشمی و "محرم اسرار " آیت الله کیست ؟

در چند هفته اخیر فشار برای بازگشت مهدی هاشمی که بواسطه هوش سرشار و ذکاوت خاص از وی بعنوان" ابن سینای "خانواده هاشمی یاد می شود به شدت افزایش یافته است .

این در حالی است که بعد از اعلام صدور حکم بازداشت وی توسط نهادهای قضایی و امنیتی وی تهدید کرد که در صورت پایان نیافتن این ماجراها دست به افشاگری خواهد زد . این تهدید از آن جهت اهمیت دارد که از مهدی بعنوان "محرم اسرار "آیت الله هاشمی رفسنجانی در میان افراد داخل و خارج خانواده هاشمی یاد می شود.khanevadehashemi.jpg

پیش بینی می شود این تهدید مهدی هاشمی مبنی بر افشاگری همانند آنچه که در ماجرای هاشمی و یزدی در سال گذشته اتفاق افتاد موثر واقع و از حجم عملیات رسانه ای و روانی برای بازگرداندن وی به کشور کاسته شود .

اما بواقع مهدی هاشمی کیست ؟مهدی هاشمی بهرمانی رفسنجانی متولد ۱۳۴۸ تهران فرزند چهارم اکبر هاشمی رفسنجانی است. وی عضو هیئت امنا و رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد است و در گذشته مسئولیت‌هایی را در وزارت نفت از جمله ریاست سازمان بهینه سازی مصرف سوخت بر عهده داشت.مهدی هاشمی در سال های پایانی جنگ ایران و عراق مدتی به همراه فرزند رهبر انقلاب در جبهه های جنگ تحمیلی حاضر شد.

او تحصیلات خود را در رشته مخابرات در دانشگاه تهران به پایان رسانده و کارشناسی ارشد مهندسی انرژی را از دانشگاه صنعتی شریف و دکترای مهندسی منابع انرژی را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرده‌است. مهدی با دخترعموی خود فرشته هاشمی ازدواج کرده و دو پسر دارد.

نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نقطه عطف مهمی در فعالیت های سیاسی مهدی هاشمی بود،زمانی که رسما مسوول ستاد تبلیغاتی پدرش در این رقابت ها شد،او ذیل این عنوان بود که تقاضای مصاحبه شون پن بازیگر معروف سینما را پذیرفت و با و ی به گفت و گو پرداخت. او نقش ویژه ای در اتحاد گرو ه های تحول طلب ایران حول هاشمی رفسنجانی در دور دوم انتخابات داشت به گونه ای که اگر چه نتیجه انتخابات به نفع محمود احمدی نژاد اعلام شد اما اکبر هاشمی رفسنجانی جایگاهی مستحکم تر از پیش در میان گروه های مختلف جامعه ایرانی یافت ، چیزی که برخی را به شدت گله مند کرد به گونه ای که برای ستاد انتخاباتی او پرونده ای گشودند و ۵ سال بعد در جریان بازداشت فعالان سیاسی موسوم به سران فتنه پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری،برخی از آنان وادار به اعترافاتی علیه فعالیت های ان زمان مهدی هاشمی شدند.

مهدی هاشمی در مصاحبه با یو اس ای تو دی پیش بینی کرده بود در صورت پیروزی احمدی نژاد توازن سیاسی ایران به هم خواهد خورد و کشور به سرعت به سمت یکدست شدن سیاسی و حذف گروه های منتقد پیش خواهد رفت.

پس از انتخابات در جریان اعترافات فعالان سیاسی و انتخاباتی ستاد موسوی بیشترین حجم اعترافات علیه مهدی هاشمی رفسنجانی بود،این اتهامات بر دو دوره فعالیت انتخاباتی او در مقابل محمود احمدی نژاد متمرکز بود.از جمله محمد علی ابطحی در اعترافاتی در دادگاه، مهدی هاشمی را در کنار سیدمحمد خاتمی و مصطفی تاج زاده به طراحی و سازماندهی اعتراضات مردمی پس از انتخابات متهم ساخت . مهدی هاشمی در نامه ای به رییس صدا و سیما ، اتهامات مطرح شده را تکذیب کرد و اتهامات مطرح شده در دادگاه را واکنشی به شکایت رسمی خانواده هاشمی رفسنجانی از احمدی‏نژاد دانست . همچنین او در بیانیه ای با مجرمانه خواندن پخش مکرر مطالب کذب علیه او در تلویزیون ، خواهان تخصیص وقت در صدا و سیما جهت پاسخگویی به همه موارد و با حضور مسوولان افترا زننده شد .

مهدی هاشمی دو ماه پس از انتخابات به عنوان رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی جهت بازدید و رسیدگی دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد اسلامی به خارج از ایران رفت که این سفر با جنجال تبلیغاتی همراه شد .از سوی دیگر اکبر هاشمی رفسنجانی نیز در سخنانی صریح از ماموریت کاری و تحصیلی مهدی هاشمی دفاع کرد .پس از انتصاب ریاست جدید قوه قضاییه , مهدی هاشمی به همراه دیگر اعضای خانواده در تظلم نامه ای خواستار تشکیل مرجعی صلاحیت دار برای رسیدگی به همه شایعات و تهمت هایی که علیه آنان مطرح است و اعلام نتایج آن برای اطلاع مردم و مسئولان شدند .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.